Labels

Friday, May 26, 2006

Όχι στο νέο νόμο-πλαίσιο

Όταν ο στημένος <κοινωνικός> διάλογος της κυβέρνησης κατέληξε σε μοναχικό μονόλογο, οι αρχοντάδες μας βρήκαν ένα ακόμα πιο νεωτερίστικο τρόπο για να νομιμοποιήσουν τις αντιδραστικές αλλαγές που ήθελαν να προωθήσουν. Μάζεψαν λοιπόν ένα τσούρμο απο επιστήμονες τους έδωσαν και το περίτρανο όνομα “επιτροπή των σοφών” και τους ξαμόλησαν για να εκσυγχρονίσουν την ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση. Προφανώς μια επιτροπή απο “έγκριτους” επιστήμονες είναι πολιτικά ουδέτερη άρα και η λύση τους θα ήταν μιά λυση ουδέτερη, θα ήταν μια λύση που θα ευνοούσε τους πάντες κάτι σαν τα Olympic Games (υπόθεση δηλαδή εθνικών συμφερόντων).

Η γέννηση του Τέρατος ή αλλιώς Τελικό Πόρισμα της Επιτροπής των Σοφών.

Μετά απο πολλές συναντήσεις και ακατάπαυστη συζήτηση η παρέα των σοφών βρήκε τα προβλήματα τις τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και όχι απλα τα βρήκε αλλά κατάφερε να βρεί και τις λύσεις τους. Η πλάκα είναι οτι μάλλον κατάλαβε οτι δέν ευνοούν ακριβώς και τους πάντες, συνεπώς φρόντισε να τα παρουσιάσει σε γλώσσα εξόχως ποιητική και διανοουμενίστικη ώστε εκείνοι οι άπλυτοι και ακούλτουροι που λυμαίνονται των θεσμό του ελληνικού πανεπιστημίου να μην τα καταλάβουν. Αλλα ας δούμε το κάθε σημείο ξεχωριστά:

1. Η μονοκρατορία του ενός συγγράματος και ο θάνατος του τζάμπα

Με περίτεχνο τρόπο και με κύριο στόχο να εξαλείψουν τον θεσμό του ενός συγγράματος (που είναι άκρως αναχρονιστικός καθώς έχουμε τόσο ελευθερο χρόνο και τόσα λεφτά στην τσέπη μας που μπορούμε να διαβάζουμε ύλη απο 5 διαφορετικά βιβλία ) η επιτροπή των σοφών έρχεται να μας επιβάλλει την λύση των πολλαπλών συγγραμάτων. Εκεί που δέν μασάει καθόλου τα λόγια της είναι οτι τα νέα συγγράματα δεν θα είναι δωρεάν. Θα μας δίνουν κάποιες διευκολύνσεις βέβαια κουπονάκια και καμιά έκπτωση. Το μεγαλύτερο δείγμα κοινωνικής αλληλεγγύης έρχεται όταν αναφέρονται και διευκολύνσεις για τους οικονομικά αδύνατους,βέβαια οικονομικά αδύνατος θεωρείται το άτομο του οποίου η οικογένεια του έχει ετήσιο εισόδημα μικρότερο απο 20.000. Και ας μην ξεχνάμε τις δηλώσεις του κύριου Βερέμη, οτι αν κόψουμε τους καφέδες θα βρούμε τα λεφτά για συγγράματα, αυτό που έχουμε να προσθέσουμε είναι οτι εάν ξοδέψουμε τα χρήματα που χρειάζονται για τα συγγράμματα ενός εξαμήνου σε καφέδες, δεν θα χουμε ανάγκη απο σύγγραμμα αλλα ανάγκη για μεταμόσχευση στομάχου.

2. ν+ν/2 = μέγιστος χρόνος φοίτησης

Άλλο ένα απο τα τεράστια προβλήματα που παρουσιάζει το ελληνικό πανεπιστήμιο, είναι εκείνοι οι ακατανόμαστοι φοιτητές που λατρέυουν τόσο πολύ τα πανεπιστημιακά έδρανα που δέν θέλουν να τα αφήσουν επ' ουδενί λόγω. Ή που είναι απλά τεμπέληδες και δέν αξίζουν έτσι και αλλιώς να πάρουν πτυχίο.Προφανώς οι φοιτητές που δουλεύουν ή απλα δεν την παλεύουν στο συνεχώς εντατικοποιηούμενο πανεπιστήμιο είναι ανύπαρκτοι.

Έαν λοιπόν είσαι ή βλέπεις οτί πρόκειται να φτάσεις σε μεγαλύτερο του 6ου έτους(κι αν είσαι 1ο-2ο έτος μη βιάζεσαι να αποστασιοποιηθείς και να πεις “εγώ αποκλείεται...”), να ξέρεις ότι “απαξιώνεις τις γνώσεις,χαλαρώνεις τις σπουδές,δεν κάνεις ορθολογική ιεράρχιση των μαθημάτων, αποδυναμώνεις την έννοια και τη συνοχή της πανεπιστημιακής κοινότητας, διαταράσσεις τις διαπροσωπικές σχέσεις μεταξύ διδασκόντων και διδασκόμενων και δημιουργείς χωροταξικά προβλήματα”κατά τους σοφους!You have the right to remain silent! Αλήτη!! Τι και αν δεν αποτελείς κανένα επιπλέον κόστος κάτι που ορισμένοι αγνοούν επειδικτικά...

3. 4 φορές κομμένος, αντίο καλή μου σχολή...

Η νέα πρόταση αντιμετώπισης των τεμπέληδων που λυμαίνονται το πανεπιστήμιο είναι η εξής: Εάν κοπούμε 3 φορές σε ένα μάθημα , την τέταρτη εξεταζόμαστε απο επιτροπή καθηγητών. Αν αποτύχουμε την πατήσαμε, κοινώς αντίο πολυπόθητο πτυχίο. Απλώς απαράδεκτο!!

4.“Βιασμός” του ακαδημαϊκού ασύλου

Στο στόχαστρο της επιτροπής των σοφών μπαίνει και το ζήτημα της δημοκρατικής κατάκτησης του ασύλου. Συγκεκριμένα οι “σοφοί” προτείνουν την αντικατάσταση της επιτροπής ασύλου από το Πρυτανικό Συμβούλιο η οποια θα έχει δικαίωμα να άρει το άσυλο με πλειοψηφία 2/3 των παρόντων κάνοντας έτσι την άρση του ασύλου ακόμα πιο ευέλικτη. Το ζήτημα που τίθεται είναι οτι όλη η διαδικασία για πιο ευέλικτο άσυλο στοχεύει όχι στο να μειώσει την εγκληματικότητα αλλα την δυνατότητα ελεύθερης πολιτικής δράσης. Ένα πανεπιστήμιο της αγοράς δεν μπορεί να υπάρξει ούτε για μια στιγμή με το άσυλο. Το πανεπιστήμιο-εταιρία, όπως και κάθε ιδιωτική επιχείρηση θα πρέπει να προστατέυεται οχι μόνο απο security αλλά και από την αστυνομία το νόμο και τα δικαστήρια διαφορετικά δεν μπορεί να υπαρξει.

5.Ανταποδοτικές υποτροφίες η αλλίως λάντζα στην λέσχη και σφουγγάρισμα στην βιβλιοθήκη

Προφανώς με όλες τους οικονομικούς φραγμούς που έχουμε να ορθώνονται πρέπει οι φοιτητές κάπου πρέπει να βρίσκουν τα προς το ζήν. Η προτασή τους; Ανταποδοτικές υποτροφίες. Κοινώς αν δέν έχεις λεφτά για να πληρώσεις το σύγγραμα οι πύλες του πλυσταρίου της λέσχης σου ανοίγουν διάπλατα. Η δημόσια και δωρεάν παιδεία περνάει σε άλλο επίπεδο.

6.Οι στρατειά των manager και των τεχνικών έρχεται

Το κεντρικό σημείο του νέου νομοσχεδίου είναι η “οικονομική αυτοτέλεια” των πανεπιστημίων. Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, το κάθε πανεπιστήμιο θα φτιάχνει το δικό του προυπολογισμό και εν συνεχεία υα διαπραγματεύεται την επιχορηγηση από το υπουργείο. Αυτές οι επιχορηγήσεις θα δίνονται με βάση το νόμο για την αξιολόγηση

Έτσι σ'αυτό το πανεπιστήμιο της αγοράς με την εισαγωγή των managers έχουμε και πλήρη εφαρμογή ιδιωτικοοικονομικών κριτηρίων. Με την εισαγωγή των managers και την ιδιότητα τους να ψάχνουν για επιχορηγήσεις γίνεται συνειδητή προσπάθεια για να εισχωρήσει ακόμα περισσότερο ο ιδιωτικός τομέας εντός του πανεπιστημίου.

Σε ολά αυτα που ήρθαν και σε όλα αυτά που έρχονται: Μια μόνο απάντηση, αντίσταση και ανατροπή

Να μήν κατατεθεί ο νέος Νομος Πλαίσιο,

Ανατροπή των Νόμων για αξιολόγηση,ΙΔΒΕ,ΔΟΑΤΑΠ

Καμμία αναθεώρηση του άρθρου 16

Με συνελεύσεις-καταλήψεις-διαδηλώσεις να προτάξουμε τις ανάγκες και τις επιθυμίες μας ενάντια στο μέλλον που μας επιφυλλάσουν.

FORMAT στην πληροφορική