Labels

Sunday, May 21, 2006

ΟΙ ΝΟΜΟΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΝ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΑΣ

ΟΙ ΝΟΜΟΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΝ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΑΣ

ΑΣ ΚΑΤΑΡΓΗΣΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ

Προβαίνουμε σε σύσταση

Πρωτοβουλίας Φοιτητών Πληροφορικής ενάντια στους νόμους του υπουργείου.

Καλούμε όλους τους φοιτητές που θέλουν να εκφράσουν και να ενοποιηθούν δυναμικά ενάντια στα μέτρα του υπουργείου να συμμετέχουν

Συνάντηση στον ημιόροφο Τρίτη 30 Μάη 7μμ.

Λίγο πριν την έναρξη της εξεταστικής περιόδου ανακοινώθηκε από το υπουργείο παιδείας και από το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας το τελικό πόρισμα του διαβόητου νόμου πλαισίου.Ο πλήρως αντιδραστικός ρόλος του νόμου διαφαίνεται ακόμα και από την επιτροπη που συστάθηκε για την πραγμάτωση του. Ο Εθνικός “μονόλογος” για την Παιδεία που εχει ανοίξει εδώ και χρόνια είχε ως αποτέλεσμα τη σύσταση του ΕΣΥΠ ή αλλιώς το “συμβούλιο των σοφών”.Αυτό κατέληξε σε μια σειρά πορισμάτων για τις αλλαγές που πρέπει να γίνουν. Τα μέτρα αυτά αλλάζουν εντελώς το τοπίο στην Ανώτατη εκπαιδευση. Οι νόμοι για την αξιολόγηση, τα ΙΔΒΕ, το ΔΟΑΤΑΠ κ.α.είναι τα μέτρα εκείνα που υποβαθμίζουν την αξία των πτυχίων μας, χτυπούν τα επαγγελματικά μας δικαιώματα, και συντονίζουν την παρεχόμενη γνώση με τις ανάγκες της αγοράς. Στόχος τους είναι το πανεπιστήμιο για λίγους κι εκλεκτούς.

Νόμος Πλαισίο: Σύνολο ρυθμιστικών διατάξεων και κανονισμών για τη συνολική λειτουργεια του Πανεπιστημίου.

Η αναθεώρηση του νόμου πλαισίου ανατέθηκε στην επιτροπή των σοφών ή αλλιώς ΕΣΥΠ (Εθνικό ΣΥμβούλιο Παιδειας).

Συγκεκριμένα στο τελικό πόρισμα που πρότεινε ορίζει τα εξής:

Κατάργηση του ενός δωρεάν συγγράμματος : Το βασικό δικαίωμα των φοιτητών , που σύντομα θα φαντάζει μακρινό παρελθόν.Το παρόν σύστημα της δωρεάν παροχής βιβλίων κρίνεται από το υπουργείο και τους “σοφούς” ως σπάταλο, αναχρονιστικό και περιοριστικό της διαδικασίας της μάθησης”.Προτείνει το σύστημα πολλαπλών συγγραμμάτων τα οποία (φυσικά ) δεν θα είναι τζάμπα ωστε να αντικαταστήσει αυτό το “χουντικό κατάλοιπο” σύμφωνα με τον “σοφότερο των σοφών” Βερέμη. Το δικαίωμα μας για μια έστω υποτυπώδη δωρεάν φοίτηση καταργείται.

Διακοπή σπουδών μετά τα ν+ν/2 έτη σπουδών: όπου ν τα κανονικά έτη φοίτησης σε κάθε σχολή. Σε περίπτωση που κάποιος μέχρι τότε δεν έχει αποφοιτήσει, απλά θα διαγράφεται. Σε συνδιασμό με την ολοένα και μεγαλύτερη εντατικοποίηση, θα φέρει μεγάλες ανακατατάξεις ενώ η απόκτηση πτυχίου θα γίνει πολύ δύσκολη.Φοιτητές που εργάζονται (γεγονός που δυσκολεύει και καθυστερεί τις σπουδές τους) θα πετάγονται έξω. Οι “αιώνιοι φοιτητές” εμφανίζονται σαν το μεγαλύτερο πρόβλημα των ελληνικών Πανεπιστημίων, ενώ παραβλέπονται τα ουσιώδη (υποχρηματοδότηση, έλλειψη υποδομών, μαζικά κοψίματα). Η ευθύνη μετατίθεται από τους θύτες στα θύματα.

Μετά την 3η αποτυχημένη εξέταση σε ένα μάθημα ο φοιτητής θα περνάει από τριμελή επιτροπή και εαν αποτύχει υπάρχει το ενδεχόμενο ο φοιτητής να αποβάλεται.

Κατάργηση του ασύλου: Ενώ μέχρι σήμερα για την άρση του ασύλου χρείζεται ομοφωνία από την επιτροπή ασύλου, τώρα μετατίθεται η απόφαση αυτή στο πρυτανικό συμβούλιο, το οποίο θα αποφασίζει με αυξημένη πλειοψηφία 2/3.(πρόταση των “σοφών”).Οι πρυτάνεις ήταν αυτοί που πρότειναν την ποινικοποίηση της παρακώλυσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας (ύποπτο?) Σε συνδιασμό με τις προτάσεις για την είσοδο security στο χώρο του πανεπιστημίου, ανοίγει ο δρόμος για την κατάργηση του ασύλου, τουλάχιστον με τη μορφή που το γνωρίζαμε μέχρι σήμερα.

Θεσμοθετεί την εισαγωγή των managers στα πανεπιστήμια για τον οικονομικό και διοικητικό έλεγχο των πανεπιστημίων με τους νόμους της ελεύθερης αγοράς. Νόμιμα πλέον οι φορείς της αγοράς θα ελέγχουν τα πανεπιστήμια με στόχο τη διαμόρφωση των “ιδανικων” για την αγορά αποφοίτων.

Αναθεώρηση του Αρθρου 16 του Συντάγματος: Επιτρέπει συνταγματικά την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων που θα δρουν ανταγωνιστικά με τα δημόσια. Η κατοχύρωση των ιδιωτικών πανεπιστημίων από το σύνταγμα δημιουργεί επιπλέον εμπόδια και διαχωρισμούς για τους φοιτητές από φτωχές οικογένειες σε σχέση με τους εύπορους.

ΙΔΒΕ και ΔΟΑΤΑΠ: Τα Ινστιτούτα Δια Βιου Εκπαίδευσης θεσμοθετούν έναν επιπλέον τίτλο σπουδών επανακατάρτησης για λίγους και επι πληρωμή απαξιώνοντας τα πτυχία μας προς όφελος των εργοδοτών.Ο ΔΟΑΤΑΠ εξισώνει τα πτυχία μας και τα τοποθετεί στο ίδιο σύστημα αξιολόγησης με τους τίτλους σπουδών των ξένων πανεπιστημίων.

Αξιολόγηση: Το νομοσχέδιο που ψηφίστηκε πέρυσι που ευαγγελίζεται την εξυγείανση της λειτουργίας των πανεπιστημίων στην ουσία θέτει επιχειρηματικά κριτήρια ευνοεί την προσαρμοσμένη στους νόμους της αγοράς έρευνα , προσαρμόζει τα Προγράμματα Σπουδών στις ανάγκες των επιχειρήσεων, καθορίζει τι τίτλοι σπουδών θα παρέχονται και τι κανονισμοί φοίτησης θα εφαρμόζονται. Μετατρέπει τα πτυχία σε ατομικούς τίτλους σπουδών πολλών ταχυτήτων με την πολιτική των credits-πιστωτικών μονάδων μειώνοντας τα δικαιώματα των φοιτητών ως μελλοντικοί εργαζόμενοι και αυξάνοντας τον ανταγωνισμό μεταξύ τους. Επιβάλλοντας την οικονομική αυτοτέλεια των τμημάτων ανοίγει το δρόμο στην ιδιωτικοποίηση και τα ΔΙΔΑΚΤΡΑ.

Όλες αυτές οι αλλάγες που προώθούνται τον τελευταίο καιρό(νόμος πλαίσιο,αρθρο 16) αλλά και αυτές που πέρασαν (αξιολόγηση,ΙΔΒΕ,ΔΟΑΤΑΠ) μας αφορουν όλους, είτε αυτούς που έχουν χρόνια μπροστα τους ως φοιτητες, ειτε αυτους που παιρνουν σιγα σιγα πτυχιο.

Μόνο ένας δρόμος υπάρχει απέναντι σ' αυτή την κατάσταση που εξελίσσεται για εμάς χωρίς εμας. Ο δρόμος του αγώνα για την ανατροπή των νόμων, πέρα από τις αυταπάτες της συνδιαλλαγής. Ο δρόμος που χάραξε ο νικηφόρος Γαλλικός Μάρτης του 2006 όπου φοιτητές και εργαζόμενοι αγωνίστηκαν για την ανατροπή των νόμων που επλήττε τα επαγγελματικα τους δικαιώματα. Ήδη σε όλη την Ελλάδα εστίες φωτιάς (ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ) ανάβουν από παντου ενάντια στα νέα μέτρα σε παιδεία και εργασία Το φοιτητικό κίνημα με 120 καταλήψεις πανελλαδικά αγωνίζεται όχι μόνο για την ανατροπή των νόμων αλλά και για ουσιαστικά δημόσια και δωρεαν εκπαιδευση, για πτυχια με δικαιωματα.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ (και δεν επαιτούμε):

  • Ανατροπή των νόμων για αξιολόγηση, ΙΔΒΕ, ΔΟΑΤΑΠ.
  • Όχι στην κατάργηση του άρθρου 16 του Συντάγματος
  • Να μην κατατεθεί ο νέος νόμος πλαίσιο
  • Καμία περιστολή του ασύλου
  • Σίτηση,στέγαση,δημόσια και δωρεάν παιδεία
  • Ενάντια στην υπονόμευση των πτυχίων μας, έναντια στην εκμηδένηση των δικαιωμάτων μας.

FORMATστην πληροφορική,Αγωνιστικές Κινήσεις,Ανένταχτοι φοιτητές